Radiation from the porcelain light

Borstade tänder, polerade med tandkräm och skyddade av flour. Likväl lever smaken av vin kvar. Håkan sover nog inte än, Robin slocknade för ett slag sedan.
Magen kommer att ångra sig imorgon. Imorgon: vasalopp, långfrukost och vårsol… var det tänkt. Klockan är 05:20. Två timmar till reportagen om årets valla, blåbärsoppa och Mora-Nisse.

Dagens ord var ”funderare” gårdagens ord var ”snackis”. Håkan frågar om jag ligger och twittrar.
Jag vill kunna skriva klart sorgen. Min upplevelse av sorg (som Håkan sa ”som en fluga på väggen”).
Gillian sjunger om titanic.

Jag vill skriva som Bobbie Ann Mason på engelska och som Ferlin på svenska.
Nya kompositioner slingrar fortfarande i luften. De blandas med hennes doft i lakanen från igår. Jag tror att hon vet att jag inte vet vad jag vill.
Gillian sjunger om Elvis.

I köket står ett halvt glas vin. Om två timmar börjar vasaloppet.
Turkosa fåglar dyker genom drömmar som ännu inte startat. Träden vaggar lugnt deras bon. Bruna moln i horisonten.

Lämna en kommentar